Субота, 07.19.2025, 5:14 AM
Вітаю Вас, Гість

Звіт

завідувача Дніпровського ясел-садка

Павленко Анни Василівни

 

перед колективом і громадськістю за 2017-2018 навчальний рік

19 червня 2018 року

 

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти : збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту ; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні. На сьогоднішній день , сучасний дошкільний заклад – це не « камера зберігання», де діти харчуються і за ними доглядають. Дитячий садок – це перша і дуже важлива сходинка в освіті дошкільнят.

Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки пред'являючи єдині вимоги як з боку батьків і вихователів, так і дитини до самої себе.

Безпосереднє керівництво дошкільним закладом здійснюю я, завідувач, згідно з Статутом.

І такі заходи як публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі. Даний звіт – засіб забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи нашого закладу, зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

 

Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

· Підвищення відкритості дошкільного закладу;

· Задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації та органи влади;

· Забезпечення ресурсу «довіри і підтримки» до дитячого садка.

Керуючись основними положеннями Закону України ''Про освіту'', ''Про дошкільну освіту'', Концепції дошкільного виховання в Україні, Національної доктрини освіти та, виконуючи план роботи на 2017-2018 навчальний рік, колектив дошкільного закладу протягом року працював творчо і відповідально.

 

Забезпечення збереження та розвитку мережі груп і формування дитячого контингенту

Комунальний дошкільний навчальний заклад Дніпровський ясла-садок, вул. Спортивна, 2а побудовано за типовим проектом.

Дошкільний навчальний заклад розрахований на 103 місць, станом на 01.06.2018 р. виховується 84 дитини дошкільного віку.

Групи комплектуються залежно від умов роботи закладу та віковими ознаками. У дошкільному закладі функціонують 4 групи для дітей дошкільного віку:

· 1 група раннього віку;

· 1 група молодшого дошкільного віку;

· 1 група середнього дошкільного віку;

· 1 група старшого дошкільного віку.

Зарахування дітей до дошкільного закладу здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.

Дніпровський ясла-садок працює з 08.00 – до 17.00 годин з п’ятиденним робочим тижнем та 9 годинним перебуванням дітей.

Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.

Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

План роботи схвалюється педагогічною радою закладу.

 

Забезпечення кадрами та створення умов для професійного росту

 

Комунальний дошкільний навчальний заклад Дніпровський ясла-садок, укомплектовано педагогічними та медичними кадрами, осбслуговуючим персоналом згідно штатного розпису. На вакансії – 2 ставки вихователя та 0.5 ставки робітника по ремонту та обслуговуванню будівель.

Аналіз складу педагогічних працівників:

- за кваліфікаційними категоріями:

''спеціаліст І категорії '' – 1;

''спеціаліст ІІ категорії '' –2;

''спеціаліст '' – 5.

- за педагогічним стажем:

- до 3-х років –3;

- від 3 до 5 років – 1;

- від 10 до 15 років –1;

- від 15 до 20 років – 1;

-від 20 до 30 років – 2 .

 

Забезпечення виконання річних завдань та плану роботи на 2017-2018 навчальний рік

 

У 2017-2018 навчальному році зусилля колективу були спрямовані на вирішення наступних завдань:

1. Активізувати творчий потенціал педагогів на створення інноваційного середовища, організаційно-педагогічних умов для повноцінної та змістовної життєдіяльності дітей, організації розвивального простору у дошкільному закладі.

2. Реалізовувати завдання з виховання в дітей любові до України, формування рис громадянина української держави, шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу, бережливого ставлення до довкілля.

3. Удосконалювати роботу щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом використання у роботі інноваційних технологій оздоровчого циклу.

4. Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності дитини шляхом застосування комплексу методів та прийомів в різних видах діяльності.

 

Забезпечення якості виконання Базового компонента дошкільної освіти та програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»

 

Управлінські заходи у 2017-2018н.р. були спрямовані на створення оптимальних комфортних умов для перебування дітей раннього та дошкільного віку та здійснення комплексного безперервного навчання та виховання кожного дошкільника.

Планування роботи ДНЗ здійснювалося відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій « Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році». Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес згідно з концептуальними засадами Базового компонента дошкільної освіти. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в яслах-садку функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом 2017-2018 н. р. кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально–методичною літературою, мультимедійними презентаціями. Під керівництвом вихователя – методиста Вишнякової Н.О. педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Сучасна освіта вимагає докорінного переосмислення освіти, освоєння прогресивних технологій духовного розвитку особистості, створення умов для розкриття творчого потенціалу дитини. Мова йде про принципово нові психологічно – педагогічні ідеї, концепції, технології, в центрі яких – особистість дитини з її потребами та інтересами. Цьому сприяє впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

Протягом навчального року колектив взяв участь у районному етапі Всеукраїнського фестивалю-огляду на кращий стан фізичного виховання у закладах дошкільної освіти та посів ІІІ місце.

 

Форми підвищення кваліфікації педагогів

 

Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування занять, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів ДНЗ, району, ШМВ, проходження курсів підвищення кваліфікації.

 

Інноваційні технології

 

Протягом 2017/2018 навчального року в освітньо – виховний процес впроваджувалися новітні педтехнології.

У закладі впродовж навчального року були проведені :

- семінар-пратикум «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої діяльності»;

- проблемний семінар «Організація здоровязберігаючого середовища у дошкільному навчальному закладі»;

- інтегрована ділова гра «Основні складові трудової діяльності дошкільників». До цієї роботи залучені і батьки груп.

 

Гурткова робота

 

Для реалізації завдань Базового компонента, здібностей та інтересів дітей протягом 2017/2018 навчального року ефективно працювали гуртки:

· «Про себе треба знати, про себе треба дбати»;

· «Україна – моя Батьківщина»;

· «Умілі пальчики»

Заняття у гуртках дозволяють дітям розвивати індивідуальні здібності та нахили, проявляти творчість.

 

Навчальна діяльність

 

Про якість засвоєння програми «Дитина», рівень досягнення державних стандартів дошкільної освіти свідчать позитивні результати підсумкової діагностики.

Метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати мети, правильно будувати своє життя,пізнавати навколишній світ, запам’ятовувати та робити певні висновки.

Велику увагу приділяли підготовці дітей до школи. Робота здійснювалась згідно Плану співпраці, який укладений із Дніпровською ЗОШ І-ІІІ ступенів. У квітні – травні 2018року вихователем-методистом Вишняковою Н.О. та практичним психологом Бірюковою М.Є. було обстежено 23 дитини, щодо визначення рівня готовності до школи. Встановлено, що випускники успішно готові до подальшого навчання.

 

Організація роботи щодо зміцнення здоров’я дітей та їх медичного супроводу

Безумовно, щаслива дитина – це здорова дитина. Серйозну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку. Результати тестування фізичного розвитку дітей виявили сформованість життєво важливих видів основних рухових дій (ходи, стрибків, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартувальні процедури, як профілактика застудних захворювань. У дітей формувалася система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища. Залучалися батьки до активної участі в оздоровчій роботі та у формуванні валеологічної компетентності їхніх дітей.

Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом сестри медичної старшої впроваджували методи первинної профілактики застудних захворювань, поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання.

Сестрою медичною старшою та адміністрацією ясел-садка здійснюється постійний контроль за дотриманням режиму в групах, їх санітарним станом. Щорічно проводиться діагностика всіх дітей ДНЗ, щоденний огляд працівників харчоблока на наявність захворювань. Тому вірогідність зараження дитини у ДНЗ зведена до мінімуму.

 

Організація раціонального харчування

 

Одним з пріоритетних напрямків діяльності керівника ДНЗ є забезпечення зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація раціонального харчування дітей. Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. В дошкільному закладі створювались сприятливі умови для організації раціонального та якісного харчування.

З боку завідувача та медичного працівника протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Відповідно до графіка проводились планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. Готуючи страви, кухарі суворо дотримувалися технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили від постачальників із супровідними документами. З боку вихователів здійснювався постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи.

Ціна продуктового набору на день складає 22 грн. для дітей раннього віку та 32 грн. для дітей садових груп. В літній оздоровчий період вартість харчування збільшується на 10%. Це дає змогу поповнити раціон дітей свіжими овочами та соками: це має позитивний результат в процесі оздоровлення дошкільників.

На постійному особистому контролі тримаємо оплату за харчування. У нас, практично, немає заборгованості по батьківській оплаті. Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома .

 

Забезпечення соціального захисту та підтримки вихованців ДНЗ

 

Одним із напрямків роботи адміністрації ДНЗ є забезпечення прав усіх дітей на сім’ю, турботу та виховання.

Пільгові категорії - 9 дітей , з них:

діти з багатодітних сімей - 5 дітей;

діти , батьки яких є учасниками АТО - 3 дитини;

  • - 1 дитина.

На початок року було складено та надано до відділу освіти списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування: діти з багатодітних сімей, діти, батьки яких є учасниками АТО, користуються 100% пільгою.

З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття громадянами дошкільної освіти за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування.

 

Створення умов щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу

З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі, який показав, що колективом закладу проводиться певна робота з цього питання.

У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно було видано накази про організацію роботи, щодо запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу, звіти своєчасно надавались до районного управління освіти.

Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при проведенні Новорічних свят.

Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при завідувачі, виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час навчально-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, санітарні правила улаштування та утримання дошкільного закладу, пожежно-технічних умов влаштування ДНЗ.

З метою запобігання дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності проводилися наступні види контролю:

· адміністративно-громадський контроль за станом з охорони праці, дотриманням правил пожежної безпеки (щомісячно), за проведенням та реєстрацією інструктажів з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки (щоквартально), за проходженням медогляду працівниками (2 рази на рік);

· попереджувальний контроль за створенням умов щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму у групах , обсягу знань дітей з безпеки .

Протягом року контролювалась освітньо-виховна робота, проводився системний аналіз комплектування закладу дітьми, своєчасно готувались документи до організованого початку та закінчення навчального року, здійснювалась тарифікація педагогічного персоналу та надавались звіти до відділу освіти.

Адміністрацією щоденно контролювалось використання електроенергії та води. Стан майна, обладнання, приміщень, території закладу відповідав вимогам санітарних правил. Уся діяльність персоналу регламентувалась наказами по закладу.

Питання які пов’язані з охороною праці, профілактикою травматизму, проблемами цивільної оборони, охорони життєдіяльності дітей, санітарних правил утримання приміщень, збереження майна закладу, та дотримання здорового психологічного клімату в колективі вирішувались планово та оперативно з урахуванням проблемних запитів.

Засідання батьківського комітету закладу, загальні батьківські збори, групові батьківські збори проводились за річним планом, та оперативно за потребою.

 

 

 

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором

 

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

Між адміністрацією та профспілковими комітетами існує тісний зв’язок. Завідувачем узгоджуються з головою ПК усі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці

Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні умови для здійснення навчально-виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає за свій обсяг роботи, з відповідальністю відноситься до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. Провідним у роботі дошкільного закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне – розвитку особистості дитини.

 

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація

їх відпочинку та оздоровлення

 

У дошкільному навчальному закладі ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників. та обслуговуючого персоналу.

При отриманні щорічної основної відпустки всі працівники отримують, крім відпускних - оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу, Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду та закладу. Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років, категорію та за престижність професії.

 

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

 

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», в дошкільному навчальному закладі здійснюється робота зі зверненнями: ведеться журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів .

Переважають звернення з питань влаштування дітей у дошкільний заклад, усні звернення з питань оформлення дітей у дошкільний заклад, щодо працевлаштування, з питань оплати за харчування дітей, з питань виховання та догляду за дітьми. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

 

Розвиток матеріальної бази ДНЗ

 

Найбільш складним та відповідальним напрямком у роботі завідувача є збереження, зміцнення та розвиток матеріальної бази ДНЗ. Для забезпечення потреб дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо. Разом з тим тематичні куточки оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками не в достатньому обсязі, що не дозволяє повністю задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Також не повністю реалізовуються принципи особистісно-орієнтованої побудови розвивального середовище, визначені в Концепції дошкільного виховання. Саме тому, педагогічний колектив продовжує працювати над створенням розвивального предметно-ігрового середовища.

Впродовж 2017-2018 навчального року спостерігається поліпшення матеріально-технічної бази.

 

ü За благодійні внески батьків придбано:

 

- штори та ламбрекени в музичну залу – 8 тис. 600 грн. ;

- лотки для сипучих продуктів (15 шт.) – 1тис. грн.;

- ялинка штучна – 1,5 тис. грн.;

- дошки для нарізання продуктів (10 шт.) – 300 грн.;

- куточки по ПБ, кошма, інші дрібні матеріали по ПБ – 4 тис. грн.

 

ü За рахунок сільської ради:

 

- ремонт порогу разом з оплатою праці – 23 тис. грн.;

- ремонт мостіння разом з оплатою праці – 50 тис. грн.;

- ремонт відкосів разом з оплатою праці – 16 тис. 381 грн. 10 коп.;

- матеріали для поточного ремонту у кабінетах (завідувача, логопеда, практичного психолога, медичному ), коридорах, музичній залі – 6 тис. 828 грн.10 коп.;

- заміна пожежних дверей у групах, вікна у кабінеті завідувача та вхідних дверей (праве крило) – 55 тис. грн.;

- придбали ноутбук та акустичну систему – 13 тис. 270 грн.;

- придбали пральну машину – 9 тис. 650 грн.;

- придбали харчові бочки (10шт.) – 4 тис. грн.;<